
 

Мониторинг на медиумите во Република Македонија 

МАКЕДОНСКА РАДИО ТЕЛЕВИЗИЈА (МРТ) 

 
 

 

 

 

 

МОНИТОРИНГ НА ИНФОРМИРАЊЕТО НА МРТ 

Студии на случај: Кежаровски, штрајк на 

СОНК, кривична пријава против Заев 
 

 

 

 

 

 

 

 

Скопје, јануари 2015 

 

 

 

 

 

 



 

2 

ВОВЕД 

Во рамките на мониторингот на програмата на Македонската радиотелевизија 

(МРТ), НВО Инфоцентарот и Центарот за развој на медиуми, направија анализа на 

начинот на информирање на јавниот радиодифузен сервис за актуелните 

општествено- политички случувања во државава. Во периодот од 15-ти до 21-ви 

јануари 2015 година, беа мониторирани: штрајкот на Самостојниот синдикат за 

образование и наука (СОНК) и случајот „Томислав Кежаровски“, а на 31-ви јануари 

беше мониторирано известувањето на МРТ за кривичната пријава против лидерот на 

опозициската СДСМ, Зоран Заев. 

Оттаму, оваа анализа на информирањето на МРТ, во рамките на Дневник 2, на 

Првиот телевизиски канал, содржи три студии на случај:   

- Првата студија на случај претставува анализа за начинот на кој јавниот сервис 

информираше за случајот на новинарот Кежаровски, од моментот кога беше објавена 

одлуката на Апелацискиот суд (15-ти јануари). Со оваа одлука, Судот го осуди 

Кежаровски на две години затвор. По објавувањето на одлуката, на 16-ти јануари, тој 

беше спроведен на дослужување на казната а на 20-ти јануари беше ослободен 

условно и тоа непосредно пред почетокот на големиот граѓански протест за слобода на 

Кежаровски. 

- Втората студија на случај претставува анализа на информирањето на МРТ за 

штрајкот на СОНК, кој започна на 20-ти јануари. Уште пред самиот почеток, штрајкот 

беше проследен со контроверзни случувања, главно насочени кон негово спречување 

и осуетување, од страна на Владата и на локалните власти. На притисоци беа 

изложени: раководството на СОНК, директорите на училиштата и детските градинки, 

просветните работници, родителите и учениците.  

- Третата студија на случај претставува анализа на информирањето на МРТ за 

кривичната пријава против лидерот на СДСМ, Зоран Заев, која на 31-ви јануари ја 

поднесе Министерството за внатрешни работи (МРТ), за наводно „насилство спрема 

претставник на највисоките државни органи, како и за шпионажа и уривање на уставниот 

поредок“. 

 

ПРВА СТУДИЈА НА СЛУЧАЈ – МРТ И СЛУЧАЈОТ „КЕЖАРОВСКИ“ 

На денот кога беше официјално објавена одлуката на Апелацискиот суд (15 јануари 

2015), МРТ за ова информираше дури во 15-тата минута од Дневникот 2 на Првиот 

телевизиски канал.  Одлуката на Апелација да го осуди Кежаровски на две години 

затвор, не беше најавена како настан на денот, а објавениот прилог траеше само 30-

тина секунди. Во него беше известено дека казните за случајот „Ликвидација“ се 

намалени и дека казната за Кежаровски е намалена од  4 и пол на 2 години. Беше 

наведено и тоа дека случајот предизвикал бурни реакции во јавноста и дека 

Кежаровски добил поддршка од колегите, медиумските организации и од новинарските 

здруженија. Кусиот прилог не содржеше никакви други дополнителни информации 

околу овој контроверзен случај.  

Наредниот ден, на 16-ти јануари, МРТ во прилог од 40-тина секунди, на самиот крај 

на вестите односно во 28-мата минута од Дневникот 2, информираше за најавениот 



 

3 

граѓански протест за поддршка на Кежаровски, закажан за 20-ти јануари. Прилогот 

беше насловен „Новинарите против пресудата за Кежаровски“ и во него беше 

истакнато дека новинарските здруженија бараат ослободителна пресуда за 

Кежаровски, а не намалување на казната. Потоа беше емитувана и куса изјава на 

Насер Селмани, претседател на Здружението на новинари на Македонија (ЗНМ).  

Во Дневникот 2, на 17-ти јануари, МРТ не објави никаква информација за случајот 

Кежаровски, иако тој беше експресно и ненајавено упатен на доиздржување на 

затворската казна, и тоа ноќта на 16-ти јануари. Затворањето на Кежаровски 

предизвика бурни реакции во земјата и во странство, но МРТ не објави никаква 

информација за неговото упатување во затвор. Ниту во наредните два дена, на 18-ти и 

на 19-ти јануари, во Дневникот 2 на МРТ1 не беа објавени никакви информации околу 

настаните поврзани со Кежаровски. МРТ едноставно целосно го игнорираше овој 

настан.  

На 20-ти јануари, на денот кога Кежаровски беше времено пуштен на слобода и кога 

се одржа масовниот протест за негово ослободување, МРТ, во централните вести 

емитуваше само двоминутен прилог кој започна во 7-мата минута од Дневникот 2. 

Насловот на прилогот беше „Кежаровски пуштен на слобода“. Новинарката 

информираше дека Кежаровски е само времено пуштен на слобода, односно на 

боледување до 18-ти февруари.  Во прилогот се спомнува дека новинарите 

протестирале пред Апелацискиот Суд и пред Владата, со барање Кежаровски да биде 

ослободен. Новинарката даде кратка рекапитулација на дел од настаните поврзани со 

овој случај. Беше пренесен дел од говорот на Тамара Чаусидис, претседателката на 

Самостојниот синдикат на новинарите на Македонија (ССНМ), како и дел од говорот на 

Насер Селмани, претседателот на ЗНМ. Потоа, следеше тврдење дека протестот не 

останал имун на политиката и дека во него учествувале лидерите на опозициските 

партии: СДСМ, ЛДП и НСДП. МРТ не само што не даде целосен приказ на настаните, 

туку се обиде  да им даде партиска димензија на протестите, притоа не наведувајќи го 

фактот дека организаторите на протестот јавно побараа поддршка од сите 

општествени чинители, вклучувајќи ги и политичките партии. 

Од мониторингот јасно и недвосмислено се гледа дека МРТ за случајот Кежаровски, 

информираше минимално, тенденциозно, селективно и манипулативно.  Јавниот 

сервис објави информации за намалената казна на Кежаровски, како и за неговото 

условно пуштање на слобода, но не ја информираше јавноста за неговото експресно 

ноќно упатување во затвор. Всушност, МРТ повеќе сакаше да сокрие информации, 

отколку непристрасно и детално да информира за овој исклучително важен случај кој 

темелно задира во слободата на изразување и слободата на информирање во 

државава. Прилозите за Кежаровски беа куси, се емитуваа кон средината и кон крајот 

на вестите и никогаш не беа најавени на почетокот на Дневникот 2, како настани на 

денот. МРТ премолчи и манипулираше со поголем дел од фактите поврзани со 

случајот Кежаровски, особено со оние кои не ѝ одат во прилог на актуелната власт. 

Дополнително, новинарите на МРТ во ниту еден од прилозите не искажаа 

принципиелна солидарност со својот колега и од име на јавниот сервис не им дадоа 

поддршка, ниту на протестите, ниту на Кежаровски.  

 



 

4 

ВТОРА СТУДИЈА НА СЛУЧАЈ – МРТ И ШТРАЈКОТ НА СОНК 

Уште еден настан кој го предизвика вниманието на јавноста во јануари 2015-та е 

штрајкот на СОНК. Штрајкот беше првично најавен уште минатата година, но беше 

постигнат договор за преговори со Владата и тој беше одложен. Повисоки плати, 

спроведување на колективниот договор за детските градинки и укинување на 

екстерното оценување за основните и средните училишта се главните барања на 

СОНК. Во периодот на мониторинг,  МРТ секој ден во централните вести објавуваше 

прилози за штрајкот на СОНК. 

На 15-ти јануари, во најавата на Дневник 2, МРТ објави дека дел д наставниците не 

ја прифаќаат одлуката на СОНК за штрајк. Насловот на телопот што беше емитуван 

гласеше: „Претставници на СОНК против најавениот штрајк“,  водителот на вестите во 

самата најава констатира дека: „Наместо за правата на вработените, 

раководството се грижи за своите фотелји. Група наставници и членови на СОНК 

го обвинуваат лидерот дека го манипулира членството со одлуката за штрајк“.  

Прилог за случувањата околу најавениот штрајк на СОНК, беше објавен во 16-тата 

минута на вестите, траеше околу минута и половина и започна со групата членови на 

СОНК кои се против штрајкот. Овие членови тврди дека штрајкот е личен интерес на 

првиот синдикалец и дека доколку тој се оствари ќе биде на штета на учениците и на 

образовниот процес. Тие најавија дека нема да штрајкуваат и бараа негово 

одложување. Во прилогот беше најавено и дека во октомври ќе се бира ново 

раководство на СОНК. Покрај изјавите на оние кои се противат на штрајкот и нивните 

напади врз синдикалниот водач, МРТ во овој прилог воопшто не го пренесе ставот на 

раководството на СОНК, ниту пак, имаше некаква изјава на оние наставници кои го 

поддржуваат штрајкот. Прилогот беше едностран и во функција на засилување на 

притисокот врз раководството на СОНК да се откаже од закажаниот штрајк. 

На 16 јануари, МРТ повторно во најавата на вестите информираше за штрајкот на 

СОНК соопштувајќи дека тој нема да се случи. Најавата беше проследена со насловот 

„Настава наместо штрајк“. Исто така, беше пренесен ставот на „градските татковци“ 

дека настава ќе има, како и дека дел од членовите на синдикатот го обвинуваат 

раководството на СОНК дека води лични битки.  

Во 12-тата минута на Дневникот 2, започна прилог за штрајкот на СОНК, кој траеше 

околу 4 и пол минути. Првите зборови на новинарот во прилогот се дека  „штрајк нема“. 

Градоначалниците најавуваа регуларен старт на второто полугодие, тврдејќи дека тоа 

е во интерес на сите. Беа пренесени изјави на Марјан Ристески градоначалник на 

Прилеп и на Славчо Чадиев, градоначалник на Велес. Наставниците и директорите ги 

увериле градоначалниците дека најдобро за сите е да нема штрајк. Потоа, беше 

емитувана изјава на градоначалникот на Крива Паланка, Арсенчо Алексовски, како и 

на градоначалникот на Неготино, Ванчо Апостолов кој истакна дека во неговата 

општина нема расположение за штрајк. Беа споменати и градоначалниците на Демир 

Капија, Пробиштип, Берово и Новаци, кои се огласиле со соопштение дека наставата 

ќе се одвива нормално. Според новинарот, ваквиот развој на настаните значи дека 

учениците може да почнат да се подготвуваат за второто полугодие.  

Потоа следеше водителот кој истакна дека се поголем број членови на СОНК му го 

вртат грбот на раководството. На екранот беше емитуван телопот „Штрајк нема, СОНК 



 

5 

води лични битки“. Водителот ги пренесе ставовите на  членовите на СОНК кои 

сметаат дека е ова лична агенда на првите синдикалци - Јаким Неделков и Дојчин 

Цветановски. Беше изнесено тврдењето дека се продлабочува раздорот во СОНК. 

Просветните работници од многу градови му се придружиле на ставот на скопските 

наставници кои сметаат дека штрајкот е во интерес на раководството на СОНК, за да 

добие уште еден мандат на изборите во октомври. Во овој прилог беа објавени голем 

број изјави на наставници од различни градови кои не го поддржуваат штрајкот. Нема 

ниту една изјава на оние коишто се цел на нападот, како и на оние кои го поддржуваат 

штрајкот. И овој прилог на МРТ е целосно едностран и истите тези против штрајкот се 

повторуваат по неколку пати. Изјавите на соговорниците се пренесуваат некритички и 

се стекнува впечаток дека новинарите на МРТ се на иста линија со нивните 

соговорници, а се против раководството на СОНК.  

И на 17-ти јануари, во вестите на МРТ1, на штрајкот на СОНК му беше дадено 

централно место. Најавата одеше со наслов  „Во вторник штрајк нема да има“ и во неа 

беше истакнато дека расте бројот на наставници кои не се согласуваат да има штрајк, 

како и тоа дека се зголемува и расколот меѓу раководството на СОНК.  

Во 8-та минута од вестите беше емитуван прилогот за штрајкот, кој траеше околу 5 

минути. Слично како и во прилогот од 16-ти јануари, беа пренесени изјави на 

просветни работници и градоначалници кои уверуваа дека штрајк нема да има и дека 

идејата за штрајк произлегува од личните амбиции раководството на СОНК.  Во 

прилогот, и новинарите и соговорниците, повеќепати повторуваа иста теза без какво 

било присуство на „спротивната засегната страна“.   

Целта и на овој прилог беше да се дискредитира раководството на СОНК, но и 

јавноста да се увери дека претстојниот штрајк е штетен и дека не треба да се случи. 

Новинарите на МРТ во ниту еден момент не се обидоа да обезбедат изјава на некој од 

раководството на СОНК, туку, „папагалски“  повторуваа дека одлуката за штрајк е обид 

на Неделков да обезбеди реизбор во октомври. 

Ваквиот начин на информирање се повтори и во деновите што следеа – 18-ти и 19-

ти јануари. МРТ секојдневно пропагираше дека бројот на противниците на штрајкот е 

сè поголем, дека штрајк нема да има и дека тој е само личен интерес на раководството 

на СОНК. 

  На 20-ти јануари, денот кога започна штрајкот на СОНК, МРТ го најави како прв 

настан, но со констатацијата дека започнала школската година и дека во најголем број 

општини наставниците не штрајкуваат. Во петминутниот прилог за штрајкот, емитуван 

во втората минута д централните вести на МРТ1, беше истакнато дека штрајк има 

само во три општини – Струмица, Куманово и Центар, и дека тој не е во интерес на 

учениците. Беа емитувани неколку изјави на директори на училишта и просветни 

работници кои тврдеа дека наставата се одвива нормално, а новинарката 

коментираше дека штрајкот е последица на личните амбиции на претседателот на 

синдикатот: „...Штрајкот на СОНК пропадна поради расколот во оваа организација“. Во 

само една реченица беше спомнато дека раководството на СОНК смета дека штрајкот 

е успешен, за веднаш потоа водителот на вестите да констатира дека онаму каде што 

немало настава, тоа ги налутило родителите. Во тој момент на екранот одеше телоп 

„Родителите лути зошто децата губат настава“. Потоа беа  пренесени изјави на 



 

6 

родители кои сметаат дека децата не треба да губат од наставата. Во вестите на МРТ, 

беше пренесен еден многу краток дел од изјава на Неделков, дека тие што не го 

поддржуваат штрајкот веќе не се членови на СОНК. Ова МРТ го толкуваше како 

притисок и уценување на наставниците, за потоа повторно да емитува изјави на 

родители кои се против штрајкот.   

На вториот ден од штрајкот, 21-ви јануари, интересот на МРТ за штрајкот спласна, и 

тој веќе не беше најавен на почетокот на вестите, а прилогот за него беше емитуван 

дури во 16-тата минута. И овој пат, прилогот беше долг речиси пет минути и беше 

насловен како „Закани за наставниците кои не сакаат штрајк“. Прилогот во почетокот 

беше посветен на наводниот притисок што раководството на СОНК го врши врз 

членовите кои не сакаат да штрајкуваат. Одлуката на СОНК, сите кои нема да стапат 

во штрајк да бидат исклучени од синдикатот, се толкуваше како закана и уцена. Потоа 

во прилогот се тврдеше дека се намалува и онака малиот број на штрајкувачи и дека 

наставата во повеќето училишта во земјата се одвива нормално и без застој.  

Во ниту еден момент не беше презентиран ставот на оние кои штрајкуваат, а 

јавноста заради едностраниот и пропагандистички начин на информирање на МРТ, не 

можеше да добие релевантна слика за тоа како навистина се одвива штрајкот на 

СОНК.  

За разлика од информирањето за случајот Кежаровски, кое беше минимално, 

речиси и незабележливо, информирањето на МРТ за штрајкот на СОНК е опширно и 

секојдневно. Но, како и во случајот со Кежаровски, јавниот сервис за штрајкот 

информира крајно еднострано, манипулативно и пропагандистички. Наместо 

објективно и непристрасно да ги следи настаните и за тоа да ја информира јавноста, 

уредниците и новинарите во информативната програма на МРТ1, се ставаат во улога 

на директни учесници и арбитри. Тие безрезервно ја поддржуваат позицијата на власта 

и на секаков можен начин се обидуваат да ја убедат јавноста дека штрајкот е штетен, 

дека тој е само лична корист на синдикалните лидери и дека не ужива голема 

поддршка меѓу наставниците. Намерата на МРТ, по секоја цена, да се дискредитира 

штрајкот е особено очигледна, што на моменти прилозите стануваат дегутантно-  

пропагандистички и „папагалски“ односно постојано и во недоглед повторуваат исти 

констатации и ставови, кои секако, се на штета на штрајкот. 

 

ТРЕТА СТУДИЈА НА СЛУЧАЈ – МРТ И КРИВИЧНАТА ПРИЈАВА ПРОТИВ ЗОРАН ЗАЕВ 

На денот кога беше поднесена кривична пријава против лидерот на најголемата 

опозициска партија СДСМ, Зоран Заев од страна на МВР; 31-ви јануари, МРТ го 

започна Дневникот 2, со најавата дека е „спречен обид за државен удар за насилно 

преземање на власта“ и со куса информација за приведувањето на осомничените 

лица и за содржината на самата кривична пријава. Како втор настан на денот беше 

најавено обраќањето на премиерот Груевски, во кое тој обелоденил дека Заев го 

уценувал со објавување материјали што му ги доставиле странски разузнавачки 

служби, дека за возврат барал техничка влада, дека за сето ова премиерот има цврсти 

и непобитни докази и дека нема да подлегне на никакви закани и уцени.  



 

7 

Веднаш по најавата на настините на денот, водителката на вестите ја повтори 

констатацијата дека е „спречен обид за државен удар за насилно преземање на 

власта“, се наврати на обраќањето на премиерот Груевски и со една реченица потсети 

на полициската акција на приведување на осомничените лица и покренувањето 

кривична пријава против Зоран Заев. По оваа најава, следеше прилог за обраќањето 

на Премиерот. Прилогот траеше 4 минути, и во него новинарката наизменично 

цитираше акценти од обраќањето на Груевски и изворно емитуваше делови од 

неговото излагање.  

Дури поосле прилогот од обраќањето на Груевски, следеше прилог со детали за 

кривичната пријава и за полициската акција наречена „Пуч“. Новинарката прилогот го 

започна со констатација дека бил „спречен обид за државен удар за насилно 

преземање на власта“, а го заврши со информацијата дека за кривичното дело за кое 

се товари Заев е предвидена казна затвор од најмалку 4 години. 

После овој прилог следеше извадок од разговорот со министерката за внатрешни 

работи, Гордана Јанкуловска, која меѓу другото, истакна дека МВР до овој момент има 

доволен број докази за секој осомничен и дека затоа е покрената кривична пријава. 

Во 10-тата минута, вестите продолжија со информацијата за, како што рече 

водителката, протестот на неколку илјади граѓани кои се организирале преку 

социјалните мрежи, прво пред Собранието, а потоа и пред седиштето на СДСМ. Овие 

граѓани, според водителката, биле револтирани од предавничкиот чин на лидерот на 

СДСМ. Водителката констатира дека протестот бил мирен и дека уследил после 

објавувањето на информацијата дека бил „спречен обид за државен удар за 

насилно преземање на власта“ и после обраќањето на премиерот Груевски. 

Дури во 11-тата минута од вестите, МРТ објави делови од прес-конференцијата на 

Заев. Но пред тоа, водителката во најавата истакна дека Заев рекол вистината ќе 

излезе на виделина, но дека притоа не одговорил на тврдењата на премиерот и не ја 

коментирал кривичната пријава. Наспроти четириминутниот прилог од обраќањето на 

Груевски, прилогот од обраќањето на Заев, во централните вести на МРТ1, траеше 

помалку од една минута и беше завршено со најавата дека тоа ќе биде интегрално 

објавено во следните вести. 

Следен прилог  беа реакциите на политичките партии. Додека реакцијата на НСДП 

со која оваа партија му изразува поддршка на Заев, беше кусо претставена од страна 

на водителката, реакцијата на Социјалистичката партија не само што беше најавена, 

туку и беше проследена со прилог од прес-конференцијата на оваа партија. 

Најавата за прилогот со реакциите од светот, почна со тоа дека странските медиуми 

јавуваат за „спречен обид за пуч“. Целиот прилог обилуваше со наслови и цитати кои 

укажуваат на тоа дека македонската полиција спречила обид за државен удар.  

Целокупното информирање на МРТ за кривичната пријава против Заев, во 

централните вести на Првиот телевизиски канал, на денот на обелоденувањето на 

случајот, траеше околу13 минути. Од нив само околу една минута му беше отстапена 

на Заев, како директно засегната страна и уште дваесетина секунди ѝ беа отстапени 

на НСДП и на нејзината реакција со поддршка за Заев. Останатите 12 минути, МРТ  ѝ 



 

8 

ги препушти на власта, во прв ред на премиерот Груевски, на кого му беше отстапена 

речиси една третина од целокупното информирање за овој случај. 

Заев не само што не доби соодветна минутажа, туку, неговата изјава беше 

пренесена дури во 11-тата минута од вестите и тоа после информацијата за одржаниот 

протест на група граѓани. За разлика од него, пак, излагањето на премиерот Груевски 

ги отвори вестите на МРТ. 

Сите најави, прилози и информации кои беа објавени во Дневникот  2 на МРТ, беа 

обликувани со една единствена цел – од една страна, да ја конструираат сликата за 

Заев како предавник, кој без какво и да е сомневање, сакал да направи пуч и насилно 

да је преземе власта, а од друга страна, да го претстават премиерот како „херој“ кој 

спречил обид за државен удар, и кој не подлегнува на уцени и притисоци. Несомнено, 

наративот на известувањето беше директно пресликан од изјавите на обвинувачката 

страна, т.е. власта, и сите конотации и нагласени пораки помеѓу пораките на власта и 

содржините на јавниот сервис беа високо усогласени. 

Водителката и новинарите постојано ја повторуваа синтагмата „спречен обид за 

државен удар за насилно преземање на власта“, а во неколку наврати беше 

истакнато дека за кривичното дело за кое се товари Заев, најмалата казна затвор е 4 

години. Постојаното повторување на овие синтагми и констатации не е во функција на 

информирање на граѓаните, туку, претставува ефикасна пропагандна техника за 

еднострано испраќање пораки до јавноста. 

МРТ не се обиде ниту минимално да ги почитува професионалните новинарски 

стандарди во известувањето за овој случај и на тој начин ја спречи јавноста да биде 

навремено, целосно и непристрасно информирана за овој исклучително значаен 

политички настан. Наместо да се стави на страната на јавниот интерес, МРТ и овој пат, 

се стави во функција на пропагандата машинерија на власта. 

 

ЗАКЛУЧОЦИ 

- Македонската радиотелевизија, целосно и во континуитет, потфрла во својата улога 

на јавен радиодифузен сервис на граѓаните на Република Македонија. Ниту во 

случајот Кежаровски, ниту во случајот со штрајкот на СОНК, ниту пак, во случајот со 

кривичната пријава против Заев, МРТ не го застапува јавниот интерес, туку  се става 

во функција на пропагандната машинерија на власта, и тоа како директен актер и 

инструмент на владината пропаганда. 

- МРТ не се обидува ниту минимално да ги почитува професионалните новинарски 

стандарди во информирањето на јавноста. Нејзиното известување е пристрасно, 

еднострано, тенденциозно и манипулативно. Односот кон фактите е селективен и 

секогаш мотивиран од намерата безрезервно и по секоја цена да се поддржат 

владините политики и ставови. 

-  Во случајот Кежаровски очигледна е намерата на МРТ целосно да ги минимизира, па 

дури и да ги премолчи збиднувањата поврзани со одлуката на Апелацискиот суд и 

враќањето на Кежаровски во затвор. Јавниот сервис објави информации за 

намалената казна на Кежаровски, како и за неговото условно пуштање на слобода, но 

не ја информираше јавноста за неговото експресно ноќно упатување во затвор. 



 

9 

Всушност, МРТ повеќе сака да скрие информации, отколку непристрасно и детално да 

информира за овој исклучително важен случај, кој темелно задира во слободата на 

изразување и слободата на информирање во државава. 

Дополнително, новинарите на МРТ, во ниту еден од прилозите не искажаа 

принципиелна солидарност со својот колега и од име на јавниот сервис не им дадоа 

поддршка, ниту на протестите, ниту на Кежаровски. 

-  За разлика од информирањето за случајот Кежаровски, информирањето на МРТ за 

штрајкот на СОНК е обилно и секојдневно. Но, како и во случајот со Кежаровски, 

јавниот сервис за штрајкот информира крајно еднострано, манипулативно и 

пропагандистички. Уредниците и новинарите во информативната програма на МРТ1, 

се ставаат во улога на директни учесници и арбитри, кои ја поддржуваат позицијата на 

власта и на секаков начин се обидуваат да ја убедат јавноста дека штрајкот е штетен, 

дека тој е само лична корист на синдикалните лидери и дека не ужива голема 

поддршка меѓу наставниците. 

- Целокупното информирање на МРТ за кривичната пријава против Заев, во 

централните вести на Првиот телевизиски канал, на денот на обелоденувањето на 

случајот, траеше околу 13 минути. Од нив само една минута му беше отстапена на 

Заев и тоа, дури во 11-тата минута од вестите. Останатите 12 минути, МРТ  ѝ ги 

препушти на власта, во прв ред на премиерот Груевски, на кого му беше отстапена 

речиси една третина од целокупното информирање за овој случај. Прилогот за 

неговото обраќање траеше 4 минути и со него беа отворени вестите. 

Сите најави, прилози и информации кои беа објавени во Дневникот  2 на МРТ, се 

обликувани со единствена цел – од една страна, да ја конструираат сликата за Заев 

како предавник, кој без какво и да е сомневање, сакал да направи пуч и насилно да је 

преземе власта, а од друга страна, да го претстават премиерот како „херој“ кој спречил 

обид за државен удар, и кој не подлегнува на никакви уцени и притисоци. Несомнено, 

наративот на известувањето беше директно пресликан од изјавите на обвинувачката 

страна, т.е. власта, и сите конотации и нагласени пораки помеѓу пораките на власта и 

содржините на јавниот сервис беа високо усогласени. 

Новинарите постојано ја повторуваа синтагмата „спречен обид за државен удар 

за насилно преземање на власта“, а во неколку наврати беше истакнато дека за 

кривичното дело за кое се товари Заев, најмалата казна затвор е 4 години. Постојаното 

повторување на овие синтагми и констатации не е во функција на информирање на 

граѓаните, туку, претставува ефикасна пропагандна техника за еднострано испраќање 

пораки до јавноста. 

 


